Cagdas Islam Bilimine Giris
Yazar: FECR YAYINEVI
“Dogu Medeniyeti” ve “Batı Medeniyeti” ayırımından hareketle, cografya merkezli “Dogu Bilimi” veya “Batı Bilimi” diye bir tanımlamanın imkanı var mıdırı Ya da din, kultur, ırk veya medeniyet merkezli, bir “Hıristiyan Bilimi”, “Islam Bilimi”, “Cin bilimi” tanımlaması ne kadar tutarlıdırı Cevap(lar)ı aramak icin oncelikle bilgi-deger iliskisinin nasıl kurulduguna bakmak gerekir. Bunun icin de, kendi basına bagımsız bir gercekligin olup olmadıgı, gercegin belirli paradigmalarla yorumlanmıs bir veri olarak arastırmacının ilgisine girdiginin, dolayısıyla gercekligin izafi bir deger olup olmadıgının arastırılması gerekmektedir. Artık insanların ne yaptıgı, ne ve nasıl dusundugu arasında ayırıma gidilmesi; yetistigimiz kulturun unsurlarının kavramsal bir tahlile tabii tutulması, bilissel unsurlarının neler oldugunun bilinmesi, bilgi-deger iliskisinin tespitinde buyuk onem arz etmektedir.
“Etkinlik olarak bilim” tasavvuruna gore; bilim, bir sosyal yapı, geleneksel bir etkinlik olup, belirli bir toplumsal ortamda epistemoloji, felsefe, ideoloji ve dine ait konuların bir yansımasıdır. Dolayısıyla “Bilim, salt gercege ulasmak amacıyla her turlu toplumsal degerden uzak, nesnel bir sorgulamadır!” seklindeki degerlendirmenin tutarlılıgı yoktur. Bu acıdan bilgi iletisimi yoluyla baglantıları olan kisilerin olusturdugu “birlik”ler ve bunlara ait bilimsel topluluk(lar) vardır.
Bu da Bilim ve Felsefe iliskisini gundeme getirir: Hem bilim, hem de felsefe, sorgulayıcı ve refleksif bir tutumun urunudur, her ikisinde bir hakikat tutkusu vardır. Bilim, dikkatini sınırlı bir bilgi alanı uzerinde odaklastırır, dunyanın belirli yonlerini tanımlamaya calısır. Bunun icin ondeyilerde bulunur, deneyler yapar. Bunların sonucunda olgulara iliskin gozlemlere uyumlu ve onları acıklayan kuramlar ileri surer. Felsefe ise, bir bakıs acısını zenginlestirmek ya da desteklemek icin bilimin tanımlayıcı malzemelerini ve teorilerini kullanır. Bilimin varsayımları hakkında kusku ve itirazlar ortaya atarak, var olanların temelde yatan dogası, anlamı ve ideal imkanları hakkında surekli olarak sorular sorarak daha ileri gider.
Derleyici: | Prof. Dr. Mevlut Uyanık |
Yayın Tarihi | 2012-02-29 |
ISBN | 6055482275 |
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Dil | TURKCE |
Sayfa Sayısı | 207 |
Cilt Tipi | Karton Kapak |
Kagıt Cinsi | Kitap Kagıdı |
Boyut | 13.5 x 21 cm |
Tüm kitaplar bir sitede https://ekitap.org/ sitemizde
Bu konu kitap tanıtımıdır. Lütfen beğendiyseniz kitabı satın alınız.
Ibn Sina Kitabu’s Sifa: Fizik 2 Ihya-u Ulumiddin (4 Cilt-2. hm)